the hidden place

- January 26, 2011 by Veronica Ferraro - 96 Comments

201101_the-hidden-place_02

[en]The dock on the navigli is finally (almost) back to Milan. After many years of works and construction, during which many have even forgotten how this place looked, you can now walk along the canal, seeing glimpses of a side of Milan long forgotten.

I took a walk there yesterday, in a green spot still untouched and immaculate, with my red coat (a lot like the lipstick I’m using now, which I always keep with me) combined with a transparent shirt, trying to avoid the cold touch of a winter that doesn’t seem to want to go away.

Have a nice day![/en]

[it]La Darsena è finalmente (quasi) tornata ai milanesi. Dopo anni di lavori e di cantieri, che avevano fatto perfino dimenticare come fosse originariamente questo posto, è ora possibile camminare di nuovo lungo il naviglio e rivedere scorci di una Milano da lungo tempo dimenticata.

Ho passeggiato proprio qui ieri, in un verde nuovo ancora intatto e immacolato, con il mio cappotto rosso (come il rossetto che sto usando in questo periodo e dal quale non mi separo mai) abbinato ad una camicia trasparente che cerca di ingannare i freddi tocchi di un inverno che ci terrà compagnia ancora per un po’.

Vi auguro una piacevole giornata![/it]

I was wearing:

  • Coat by Milly
  • Shirt by SHAMPALOVE
  • Clutch by Marc Jacobs
  • Ankle boots by Zara
  • Rings bought on ebay UK